Competenţe sociale. Cadrul extern

WASHINGTON - APRIL 16:  U.S. Secretary of Education Arne Duncan (C) speaks during a meeting with Chinese education officials at the U.S. Department of Education April 16, 2009 in Washington, DC.  Education officials of both countries met in Washington to discuss ways to improve education in the United States and China and signed the 2009 U.S.-China Work Plan on Education Activities and the Joint Statement of Exchange and Cooperation in Higher Education.  (Photo by Alex Wong/Getty Images)

Absenţa sau nivelul nesatisfăcător al unor competenţe sociale .

Dispoziţia şi capacitatea de a acorda recompense şi sprijin (aspecte foarte importante într-o prietenie şi în relaţii personale).

1) O bună auto-apreciere a expresivităţii în comunicarea non verbală .

2) Bune abilităţi de comunicare verbală.

3) Empatia. Cooperarea, atenţia acordată celorlalţi , factori de cunoaştere , întelegerea şi identificarea adevăratei naturi a fiecărei situaţii, cunoaşterea şi respectarea unor principii ale conversaţiei etc.

Structura sau cadrul extern.

În care se desfăşoară o acţiune: procedee de adoptare a deciziilor, constrăngerile temporale , procedurile de comunicare şi condiţiile fizice, modul de distribuire a resurselor, accesul la informaţii, parametri egali, structura organizaţională şi presiunile politice dar mai ales resursele limitate.

Resursele limitate dau permanent naştere la conflicte când există două sau mai multe parţi, aceste genuri de cauze ale conflictelor ating într-un fel nevoile de bază de aceea, conflictele devin foarte acute în manifestare.

Resursele pot consta în timp şi bani dar şi în spaţiu timp sau altele.